Sweco zaangażowane w projekt rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 527 w Olsztynie
Opublikowano: 27/11/2024
Sweco Polska podpisało z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, umowę na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu, przy projekcie rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 527 na odcinku od ul. Dybowskiego do Węzła Olsztyn Południe (etap I od granicy miasta do Węzła Olsztyn Południe). Inwestycja ta jest kluczowa dla rozwoju komunikacyjnego Olsztyna.
Zakres projektu rozbudowy DW nr 527 w Olsztynie
Projekt obejmuje m. in.:
- Rozbudowę odcinka drogi o długości 2,15 km -poszerzenie jezdni do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
- Budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1374N (ul. Nad Łyną) oraz drogą gminną w kierunku Starego Dworu.
- Rozbiórkę i budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 216 Działdowo – Olsztyn Główny.
- Budowę pętli autobusowej przy ul. Nad Łyną, ścieżek rowerowych, chodników oraz stanowisk postojowych.
- Rozbiórkę przepustów pod drogą wojewódzką i budowę przejścia dolnego dla zwierząt skonsolidowanego z przepustem wodnym w ciągu cieku dopływ spod leśn. Stary Dwór.
- Przebudowę i budowę rowów przydrożnych, zatok autobusowych oraz drogi serwisowej.
- Budowę kanalizacji deszczowej oraz kanału technologicznego.
- Budowę oświetlenia drogowego, uszynienia wiaduktu kolejowego, stacji ładowania pojazdów.
Rola Inżyniera Kontraktu FIDIC w projekcie
Inżynier Kontraktu będzie odpowiedzialny m. in. za:
- Zarządzanie, monitoring i kontrolę wykonania umowy na roboty budowlane pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym.
- Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi.
- Udzielanie konsultacji proceduralnych, prawnych oraz doradztwa technicznego Zamawiającemu.
- Przygotowywanie analiz, raportów, sprawozdań oraz wniosków o płatność.
Korzyści z realizacji inwestycji
Czas realizacji naszej usługi szacowany jest na 109 miesięcy do daty podpisania umowy.
Realizacja projektu poprawi infrastrukturę drogową w regionie, zwiększając bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Jest to inwestycja o charakterze regionalnym, mająca na celu wyeliminowanie wąskiego „gardła” komunikacyjnego na trasie Olsztyn – obwodnica południowa Olsztyna (droga ekspresowa S51 i S16 – sieć TEN-T).
Projekt dofinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 04 Mobilność Regionalna, Działanie FEWM.04.01 Infrastruktura dla mobilności regionalnej i bezpieczeństwa.